Infantil Primaria Secundaria Bachillerato

miércoles, 8 de marzo de 2017

LANDSCAPES




We have done this activity with plasticine to understand the elements of the different landscapes (coast, mountain and plain, with natural and artificial elements). Now we can differentiate them.




To understand and learn the contents, we worked with different landscapes. We linked the elements of a landscape and we recognized the most important elements.

The man-made changes in the landscape, such as the cities and the roads, are  very important.




Now we know that in Asturias there are coastal landscapes with beaches, cliffs and artificial elements like ports and lighthouses, but there is also a mountain landscape with rivers and forests.




When we finished, we explained to our classmates the landscapes that we made in the Science class.




"Hemos realizado esta actividad con plastilina, para comprender mejor los elementos de los diferentes paisaje (costero, montañoso y de llanura, con elementos naturales y artificiales) y poder diferenciarlos.

Para comprender y aprender los contenidos,  trabajamos con  diferentes paisajes, para relacionar algunos elementos con un paisaje determinado y reconocer los elementos naturales y artificiales más evidentes. 

Son importantes los cambios producidos por el hombre en el paisaje: las ciudades, carreteras, etc. los cambios que con el tiempo, el hombre ha producido en ellos.

Ahora sabemos que Asturias tiene paisajes de costa, con playas, acantilados y elementos artificiales como puertos y faros, pero también posee un paisaje de montaña, con ríos y bosques.

Al final hemos explicado, en clase de Science, a nuestros compañeros los paisajes y elementos que realizamos."

No hay comentarios: